woensdag 12 januari 2011

poehhhhhhhhhhhhhhhhh

Ik heb al even niks van me laten horen, maar ja, zo zit je in de trein naar Amsterdam en zo moet je je vader verhuizen naar een verzorgingshuis. Vorige week was ik onderweg naar Amsterdam omdat ik samen met Koen naar de laatste Harry Potter film zou gaan. Onderweg werd ik gebeld door een mevrouw van de woonzorg waar mijn vader op de lijst staat. Er was een kamer vrij gekomen en die werd me dus aangeboden. Je weet dat het kan gebeuren maar je wordt er op dat moment volledig door overvallen. En wat dan de meeste paniek bij mij veroorzaakte was het feit dat hij er 17 januari al moet wonen. Dat heeft met regels van het AWBZ te maken. En daar kan ik het wel niet mee eens zijn, maar dat is dan heel jammer voor mij. Dus meteen een paar telefoontjes gepleegd, en toen toch maar gezellig naar de film. En dat was een echte aanrader, en een kleine popcorn was best genoeg geweest :) maar ja je bent eigenwijs of je bent het niet.

Afgelopen maandag zijn we de kamer gaan bekijken, en hebben alle papieren in orde gemaakt. De kamer is echt uitgewoond, en moet helemaal opgeknapt worden. Mijn broer is al in het land en die gaat morgen beginnnen, vrijdag gaan wij heen en dan hopen we dat het allemaal gaat lukken.
Maar ik ben evengoed er al heel druk mee, er moeten allerlei mensen en instanties op de hoogte gebracht worden, er moeten nieuwe spullen komen, en we moeten daarna ook nog een huis leeg halen. Maar dat laatste vergeet ik nog maar even, eerst dit weekend aan de slag en mijn vader verhuizen. Daarna zien we wel weer, dus als ik even niets van me laat horen, jullie weten waar ik ben.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

nou Rieni dat is toch vlugger dan je dacht .Ik wens je veel succes de komende dagen ,jammer dat het allemaal zo vlug moet.
Hoop voor je dat je vader het allemaal zo vlug aankan?
Zal aan je denken het beste ermee ,groetjes Paula

Anoniem zei

Heftig, dat alles dan ineens zo snel moet.

Heel veel sterkte met alles.

Cora Hoekstra zei

Tja, stom is dat hè je weet dat het eraankomt en dat hoet moet gaan gebeuren, maar is het zover dan word je er toch door overvallen.
Sterkte ermee, en lastig dat je nu niet dichtbij woont.

oktober

Inmiddels is het 15 oktober, en wat heb ik de laatste weken gedaan. We zijn voor het Alkmaars ontzet met twee schepen naar Alkmaar geweest. ...