zondag 22 mei 2011

HDR fotografie



Gister ben ik met een groep naar Belgie geweest. We zijn gaan fotograferen in het mijnmuseum in Beringen.
Het thema was HDR fotografie. In het begin heb ik vreselijk lopen klungelen, maar later ging het beter. Deze twee foto's zijn met die techniek gemaakt. Helaas wel met letters van photomatix erdoor heen, maar dat komt omdat ik een proefversie gedownload heb. Eerst maar eens wat proberen voor ik de originele versie aanschaf. En ik moet eerlijk zijn dat het uiteindelijk resultaat wel mooi is.
Maar om alles op deze manier te bewerken moet je ook wel heel veel tijd en zin hebben om je hier op te storten.

HDR fotografie is een serie van drie (of meer) foto's met onderbelichting, overbelichting en een "gewone"foto. Deze foto's leg je later op elkaar en krijg een foto met meer dynamiek.
H = High
D = Dynamic
R = Range

Hier ook nog een collage van een aantal foto's Het is moeilijk kiezen, er zijn er veel heel goed gelukt.

4 opmerkingen:

Ria zei

erg mooie foto's Rieni, maar wat is HDR fotografie ??

groetjes Ria S.

McMGrad89 zei

beautiful. Love them.

Jacqueline DH zei

Het klinkt best ingewikkeld! Mooie foto's!!

gr. Jacqueline

Petra zei

Het resultaat is prachtig, maar ik denk inderdaad wel dat het heel veel werk is....
Knap gedaan hoor!
Groetjes Petra

oktober

Inmiddels is het 15 oktober, en wat heb ik de laatste weken gedaan. We zijn voor het Alkmaars ontzet met twee schepen naar Alkmaar geweest. ...