donderdag 19 september 2013

gezellig deel 2

Dinsdag ochtend moest ik eerst in het museum zijn voor overleg . Val ging meteen met me mee, en heeft het museum op haar gemak kunnen bekijken.
Na het overleg zijn we terug gelopen naar het station voor een tweede dag Amsterdam.
Claar was ook nog vrij vandaag dus toch nog maar een A'dam uitje op het programma.
Omdat het in het museum allemaal wat vlotter ging als dat ik had verwacht waren we al bijtijds in A'dam. Als eerste hebben we een kop koffie bij Koen gehaald, die was aan het werk  op CS. Na de koffie Claar gebeld en op naar de Bijenkorf voor de lunch.
We wilden naar het paleis op de Dam, maar dat was helaas dicht. Dus een nieuw plan. Het werd het tassen museum Hendrikje op de Herengracht.
Daar naar toe ging met wat omwegen en oponthoud. Je komt namelijk allerlei leuke winkels tegen als je de route via de Kalverstraat loopt. Eerst Desigual, waar we leuke dingen hebben gekocht en/of gekregen. Ik ben een prachtige tas rijker, gekregen ik ben nog steeds een beetje beduusd van.
Kijk deze is het
Ook nog langs Posthumus gelopen voor reiniger, embossing poeder, en wat stempels die in de uitverkoop lagen.
En ja, we hebben het uiteindelijk gehaald, dat museum, en ik moet zeggen, het was leuk. Er was een stukje geschiedenis over de tas, en er was veel te zien. Geen groot museum, maar als je een uurtje over hebt is het zeker de moeite waard om eens te gaan kijken.
tasjes van glas
en oh ja, we zijn op de heenweg via het Rembrandplein gelopen en natuurlijk
 moesten er even foto's gemaakt worden. Even de toerist uithangen

We hebben de dag afgesloten in Amsterdam noord. Koen heeft heerlijk voor ons gekookt. Kees kwam me ophalen zodat ik niet meer met de trein terug hoefde. Val bleef in Amsterdam logeren omdat die de volgende dag naar schiphol moest voor de thuisreis, en dan is het wel zo handig om in Amsterdam te blijven. We hebben een paar leuke en gezellige dagen gehad, maar mag ik zeggen dat ik wel een tikkeltje moe ben.............................................

Geen opmerkingen:

oktober

Inmiddels is het 15 oktober, en wat heb ik de laatste weken gedaan. We zijn voor het Alkmaars ontzet met twee schepen naar Alkmaar geweest. ...