donderdag 12 december 2013

Amsterdam












Gister was er tijd voor een dag Amsterdam. Om 9 uur met de trein zodat ik om 10.30 uur in Amsterdam zou zijn. Ik had met koen afgesproken om naar Het Rijksmuseum te gaan. Dat is jaren dicht geweest voor een verbouwing en is dit jaar weer open gegaan. Het is prachtig geworden, heel mooi verbouwd en een prachtige collectie. Natuurlijk schilderijen van Rembrandt maar ook heel veel andere dingen. Het was zeer de moeite waard om heen te gaan. Na het museum hebben we B en I gebeld zodat we met elkaar konden lunchen. Koen en ik hadden iets op het leidseplein gevonden en daar hebben we wat gegeten en gedronken.

Daarna was het tijd geworden om Bart zijn nieuwe kamer te gaan bekijken. Bart zijn relatie is sinds twee maanden uit en dan moet je dus op zoek naar andere woonruimte. Gelukkig is dit redelijk snel gelukt. Hij woont nu met nog twee mensen in een appartement in Bos en Lommer. Het zag er leuk uit en voor verlopig kan dit prima. Het was vanaf de flat ongeveer 15 min lopen naar station Sloterdijk en daar heb ik de trein gepakt naar het noorden en K en I zijn weer naar amsterdam-noord gegaan.
Het was een heerlijke dag, met mooi weer, een mooi museum en lieve mensen


Geen opmerkingen:

oktober

Inmiddels is het 15 oktober, en wat heb ik de laatste weken gedaan. We zijn voor het Alkmaars ontzet met twee schepen naar Alkmaar geweest. ...