zaterdag 2 januari 2010

Amsterdam en Sneeuw


Vandaag waren we een dag naar Amsterdam. We hadden de auto op station Slooterdijk gezet en zijn verder gegaan met de trein. Met de auto de stad in op een zaterdag is geen goed idee, en dit ging zo prima. Eerst richting vlieger voor krijt en boekbindringen, en daarna naar Posthumus voor stempel reiniger. ook hadden ze leuke stempels in de uitverkoop en daar heb ik er 2 van meegenomen.

Ondertussen B gebeld en die was onderweg naar de stad, we zouden nog steeds een winterjas voor hem kopen, nou ja, hij kopen en ik betalen. En we zijn wonder boven wonder ook nog goed geslaagd. En ach als je dan toch aan het kopen bent kon er ook nog wel een spijkerbroek vanaf. Hij wilde er wel twee, dus ik zou er een betalen (de duurste), en hij zelf ook een. Blijkt bij de kassa, dat de duurste broek, nog 10 euro goedkoper was, had ik even mazzel, en bleek B toch nog de duurste broek zelf te moeten betalen.

Daarna richting Bijenkorf voor een sanitaire stop, een kop koffie en mijn echtgenoot weer oppikken, want die zag dat winkelen van ons niet zo zitten dus die had zich op de boeken afdeling verschanst.


Daarna richting station om op de metro richting C haar huisje voor een kleine housewarmingparty. Ze heeft een erg leuk appartement, en het was leuk en gezellig om haar moeder te ontmoeten.

Om een uur of 8 weer richting metro, trein en auto om de reis naar huis te maken. En dat werd me ook wel een reis. Zo ten hoogte van Alkmaar begon het met volgesneeuwde wegen, er waren volop strooiwagens op de weg, maar ja die kunnen natuurlijk ook niet alles tegelijk schoonmaken. Uiteindelijk zijn we met een gangetje van max. 50km per uur naar het noorden getuft. Gelukkig zijn we weer heelhuids thuisgekomen. Ik ben benieuwd of er vannacht nog meer sneeuw bij komt.


1 opmerking:

McMGrad89 zei

Well, what a lovely day. The snow looks beautiful. Too bad you had to drive in it. A day of shopping sounds good to me, too. Hope you have a wonderful New Year.

oktober

Inmiddels is het 15 oktober, en wat heb ik de laatste weken gedaan. We zijn voor het Alkmaars ontzet met twee schepen naar Alkmaar geweest. ...