woensdag 8 april 2009

De Pluktuin

Morgen gaat de tulpenpluktuin open. Eigenlijk is het nog wel wat vroeg want het weer werkt niet echt mee. Op het ogenblik regent het hier pijpenstelen en is de zon in geen velden of wegen te bekennnen.
Maar er wordt nu met man en macht gewerkt om de boel af te krijgen. het Boetje (noordhollands voor schuurtje) is bijna helemaal ingericht. Ik heb samen met Marjan en Albert mijn scrapspulletjes opgehangen, de schilderijen moeten nog een plekje krijgen en er moet nog opgeruimd worden, maar het gaat helemaal goed komen.
Wil je een keer langs komen om zelf je tulpen en narcissen te plukken, wacht dan nog even. Er staat al wel wat pluk klaar op het land, maar nog niet heel veel. We denken dat er, eind volgende week als het weer meewerkt, al veel meer in bloei staat.
Maar ik hou jullie op de hoogte van het wel en wee van deze pluktuin.

Hier in ieder geval een impressie van hoe het er binnen nu uit ziet. De Dahlia knollen zijn voor de verkoop en kunnen komende maand de grond in.







6 opmerkingen:

Monique zei

Was een paar dagen niet op je blog geweest en wat blijkt weer zoveel nieuws te lezen en te bekijken. Wat een mooie foto's allemaal weer. leuk dat jullie het zo gezellig hebben gehad in Blijdorp. en ja dieren zijn zo moeilijk te fotograferen. Ik oefen ook regelmatig op mijn beesten, maar het tonen vaan niet waard.
Even een vraagje: heb je een hond? Of was dit zo maar een model :))
Ik wil je ook veel succes wensen met de pluktuin.
Hebben jullie daar ook foldertjes van of zo. Misschien is het ook iets om mijn gasten naar toe te sturen. Ik kan ze helaas niet via internet laten kijken want dat is privé. Ik hoor het wel.
Liefs Monique

anja curvers zei

Ziet er allemaal heel erg egzellig en knus uit Rieni heel veel succes met jullie pluktuin.

paula zei

ziet er erg gezellig uit Rieni ,ga er zeker een keer tulpen plukken
De zon schijnt weer een beetje en ze voorspellen mooi weer dus het komt helemaal goed.
groetjes Paula

Jackie zei

Ik vind dit er geweldig uit zien,
jammer dat het zo mega ver weg is om 'even' langst te komen en van 'jouw' omgeving te genieten

Miranda zei

Leuk idee die tulpen plukken. Het is iets te ver weg voor ons, maar heb wel een alternatief gevonden. Maar ik ga zeker een keer jouw kant op met Lex en Duncan.

En meis wat maak je toch geweldige foto's.

Maaike zei

He, ik zag dat je een bb-tje achtergelaten had. Wat leuk!!! Bedankt! Enne.. die pluktuin... wat geweldig leuk... Het is voor mij ook ver weg, maar wie weet, misschien ben ik wel een keer zo gek! Veel succes voor jou en je vrienden die deze tuin opgezet hebben!

oktober

Inmiddels is het 15 oktober, en wat heb ik de laatste weken gedaan. We zijn voor het Alkmaars ontzet met twee schepen naar Alkmaar geweest. ...